USZKODZENIA W TRANSPORCIE
Na wstępie pragniemy zaznaczyć, iż wszystkie przesyłki, które nadajemy są zabezpieczane do transportu z najwyższą starannością i są ubezpieczone. W razie, gdyby jednak zamawiany towar dotarł uszkodzony podajemy szczegółowe informacje w jaki sposób należy postępować.
Odbiór przesyłki
- Odnotować niezwłocznie na liście przewozowym (karcie potwierdzenia odbioru towaru lub ekranie skanera elektronicznego, który posiada kurier) fakt uszkodzenia towaru lub opakowania.
- Jak najszybciej poprosić kuriera o sporządzenie protokołu szkodowego zgodnie ze stanem rzeczywistym, uwzględniając wszystkie zabezpieczenia/oznaczenia na opakowaniu, stan opakowania zewnętrznego i inne (oryginał zostaje u Państwa, kopię zabiera kurier). Odbiorca podpisując dokument szkody potwierdza stan rzeczywisty przesyłki z protokołem.
- W przypadkach, gdy kurier nie sporządzi z jakiegoś względu protokołu, należy w tym samym dniu zgłosić reklamację/interwencję do Działu Obsługi Klienta DHL Parcel – nr tel. ( 042) 6345345 najpóźniej do godziny 20.00 i odnotować nr interwencji.
- Protokół należy spisać i odesłać do nas pocztą lub przesłać mailowo zeskanowany dokument do 7 dni od daty otrzymania przesyłki. W przeciwnym razie reklamacje nie będą rozpatrywane.
- Przesyłki paletowe
- Odnotować niezwłocznie na liście przewozowym (karcie potwierdzenia odbioru towaru lub ekranie skanera elektronicznego, który posiada kurier) fakt uszkodzenia towaru lub opakowania.
- Jak najszybciej poprosić kuriera o sporządzenie protokołu szkodowego zgodnie ze stanem rzeczywistym, uwzględniając wszystkie zabezpieczenia/oznaczenia na opakowaniu, stan opakowania zewnętrznego i inne (oryginał zostaje u Państwa, kopię zabiera kurier). Odbiorca podpisując protokół szkody potwierdza stan rzeczywisty przesyłki z protokołem.
- W przypadkach, gdy kurier nie sporządzi z jakiegoś względu protokołu, należy powiadomić nas drogą mailową na adres: biuro@grekon.pl w tytule wiadomości wpisując numer Państwa listu przewozowego + uszkodzenie. Zlecimy kurierowi przyjazd w celu sporządzenia protokołu szkody. Ważne aby szkodę zgłosić w dniu doręczenia.
- Protokół należy spisać i odesłać do nas pocztą lub przesłać mailowo zeskanowany dokument do 7 dni od daty otrzymania przesyłki. W przeciwnym razie reklamacje nie będą rozpatrywane.
Proszę pamiętać, że kurier dostarcza / wnosi do domu przesyłki o wadze nie przekraczającej 31,5 kg. Przesyłki cięższe, w szczególności paletowe są dostarczane pod dany adres i zdejmowane z samochodu, ale nie są dostarczane do mieszkania!
UWAGA BARDZO WAŻNE!!!
Jeśli towar nie zostanie sprawdzony w obecności kuriera, oraz w przypadku uszkodzenia nie będzie spisany protokół szkody w dniu odbioru towaru, reklamację będą rozpatrywane negatywnie. Sprawdzenie przesyłki przy kurierze i spisanie ewentualnego protokołu uszkodzenia jest potwierdzeniem stanu rzeczywistego jaki ma miejsce w momencie dostawy przesyłki.
Protokół szkody
Kontakt z naszą firmą
Po uzyskaniu protokołu szkody, należy wysłać jego skan, wraz z dołączonymi zdjęciami oraz opisem uszkodzenia na nasz email biuro@grekon.pl. Jeśli nie ma możliwości zeskanowania protokołu szkody, można wysłać jego kopię listem na adres F.H.U. GREKON, ul. Racławicka 51, 32-200 Miechów, jednak w takim przypadku proces reklamacji wydłuży się w czasie. Po otrzymaniu zgłoszenia uszkodzenia i prawidłowo spisanego protokołu szkody, przystąpimy niezwłocznie do załatwienia reklamacji. Gwarantujemy, że dołożymy wszelkich starań, aby złożoną reklamację rozpatrzyć maksymalnie szybko. W większości przypadków reklamacja rozpatrzona zostaje już dzień po jej złożeniu. Dalsze instrukcje będą przekazywane Klientowi indywidualnie - telefonicznie bądź pocztą elektroniczną.
REKLAMACJE Z TYTUŁU RĘKOJMI
Sprzedawca odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
Reklamacje z tytułu rękojmi można składać w formie pisemnej na adres: F.H.U. GREKON, Klonów 109, 32-222 Racławice lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@grekon.pl.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji z tytułu rękojmi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lub w inny podany przez Klienta sposób.
ZWROTY TOWARU
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Klient będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Aby zrezygnować z zakupu, poinformuj nas o swojej decyzji, wypełniając Formularz zwrotu towaru, który znajdziesz poniżej:
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa [.doc]
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa [.pdf]
Warunki zwrotu
- Termin 14-dniowy, w którym Klient może odstąpić od umowy oraz zwrócić towar, który nie nosi znamion użytkowania, liczy się od dnia otrzymania zamówionego produktu.
- Odesłany towar nie może nosić śladów eksploatacji, musi zawierać wszystkie elementy i dokumentację, z którymi był dostarczony oraz oryginalne opakowanie produktu (wewnętrzne i zewnętrzne). Towar pozbawiony wad fabrycznych, który nosi znamiona użytkowania nie podlega zwrotowi.
- Towar nieprefabrykowany, wykonany na indywidualne zamówienie, według specyfikacji Klienta nie podlega zwrotowi.
Wysyłka
- Odsyłając towar Klient jest zobowiązany dołączyć:
a) pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
b) wszelkie dokumenty dołączone do przesyłki, np. gwarancja, instrukcje, itp.
c) dane osobowe wraz z numerem rachunku bankowego, na które ma być odesłana należność za towar. - W przypadku zwrotu towaru, Klient jest zobowiązany do opakowania go w sposób zapewniający dotarcie do Sprzedawcy w stanie nienaruszonym. Konsekwencje niedołożenia należytej staranności w opakowaniu i zabezpieczeniu odsyłanego towaru obciążają Klienta. Oznacza to, że jeśli towar wróci do nas uszkodzony, nie będziemy mogli zwrócić pieniędzy za niego.
- Zwracany towar powinien być wysłany wyłącznie na adres:
F.H.U. GREKON
Klonów 109
32-222 Racławice - Jednocześnie prosimy o powiadomienie nas o zamiarze zwrotu towaru za pośrednictwem e-mail: biuro@grekon.pl
Zwrot pieniędzy
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży i zwrotu towaru, zwracamy wszystkie otrzymane płatności od Klienta.
- Koszt odesłania towaru przez Klienta do nas nie podlega zwrotowi, pokrywa go Klient.
- Po weryfikacji stanu odesłanego towaru oraz stwierdzeniu, że nie nosi on znamion użytkowania Sprzedający prześle należną kwotę w ciągu 14 dni roboczych. Należność za towar zwracana jest wyłącznie przelewem bankowym na rachunek wskazany przez Klienta. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem.